Veelgestelde vragen

PRODUCTINFORMATIE EN PRIJZEN

Veranderen prijzen frequent?

De prijzen van verse vis zijn afhankelijk van vraag en aanbod en kunnen elke week veranderen. Andere prijzen veranderen 1 a 2 keer per jaar.

Wat houdt de 'tag' duurzaam in?

De tag ‘duurzaam’ is meegegeven aan producten met een duurzaamheidskeurmerk. Het keurmerk wordt vermeld bij de uitgebreide productbeschrijving.

Hoe vet is 'vette vis'?

Vissoorten die meer dan 10% vet bevatten, dragen de tag ‘vette vis’.

Wat is het verschil tussen ASC en het MSC keurmerk?

Het ASC keurmerk is voor kweekvis, het MSC keurmerk voor wilde vis.

Over het ASC keurmerk
Vis met het ASC-keurmerk komt uit kwekerijen die aantoonbaar goed omgaan met de natuur en richtlijnen naleven op het gebied van sociale omstandigheden voor arbeiders en lokale gemeenschappen. Door vis met het ASC-keurmerk te kiezen weten consumenten zeker dat ze verantwoord gekweekte vis, schaal- en schelpdieren kopen. Meer informatie is te vinden op www.asc-aqua.org.

Over het MSC keurmerk
Om het MSC-keurmerk te krijgen moet een visserij voldoenaan de MSC-standaard voor duurzaam gevangen vis. Dit is de strengste en meest veelomvattende milieu-standaard voor wildvangstvisserijen die er is. En er moet voldaan worden aan drie principes: het visbestand moet gezond zijn en niet overbevist worden, de visserij mag geen significante negatieve effecten hebben op het ecosysteem, de visserij moet goed beheerd worden. Meer informatie is te vinden op www.msc.org

Niet bij elk product wordt informatie over precieze ingrediënten, allergenen, bereidingswijze, houdbaarheid en voedingswaarde gegeven. Hoe komt dat?

De precieze ingrediënten van een product worden niet vermeld bij producten die huisgemaakt zijn. Allergeneninformatie wordt alleen vermeld als er sprake is van allergenen in producten. De bereidingswijze van een product wordt vermeld als die onduidelijk kan zijn en/of niet vermeld wordt op de verpakking of als er bijzonderheden zijn. De houdbaarheid wordt alleen vermeld als die niet op de verpakking staat. De voedingwaarde wordt vermeld als die voor ons beschikbaar is.

BESTELLEN

Kan ik mijn bestelling na betaling annuleren / gebruik maken van mijn herroepingsrecht?

Je kunt alleen producten die door de fabrikant verpakt zijn én voorzien zijn van een houdbaarheidsdatum die niet afloopt in de wettelijk vastgelegde bedenktermijn van 14 dagen, terugsturen. Andere producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht omdat zij binnen de eerder genoemde bedenktermijn bederven. Lees ook artikel 8 van onze Algemene voorwaarden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je krijgt als je je bestelling plaatst een overzicht van je bestelling. Als wij je bestelling in orde hebben gemaakt, ontvang je van ons een e-mailbericht waarin staat dat je bestelling klaar staat / wordt verzonden.

Woon je in ons bezorgingsgebied?
Dan kun je daarna de bestelling niet meer volgen. Je mag erop vertrouwen dat je bestelling op de door jou gekozen datum en tijd bezorgd wordt.

Woon je buiten ons bezorgingsgebied?
Dan krijg je per mail een track & trace code van onze vervoerder Logique. Je bestelling wordt in ieder geval binnen 2 werkdagen bezorgd. Lukt ons dat niet, dan nemen we contact met je op! 

Kan ik via de webshop warm gebakken vis bestellen?

Ja dat kan. In verband met de reistijd die vanzelfsprekend van invloed is op de warmte en de kwaliteit van de producten bezorgen wij alleen warme producten in ons bezorgingsgebied.

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Nee, je hebt geen account nodig om je bestelling te plaatsen.

Kan ik een grote hoeveelheid in porties laten verpakken?

Ja, dat kan. Maar alleen bij de producten waarbij je inhoudsmaten kunt selecteren, zoals bij verse vis. Selecteer bij zalmfilet bijvoorbeeld 150 gram. Kies aantal 4. Je bestelt nu 600 gram zalmfilet verpakt in 4 porties.

Geldt er een minimaal bestelbedrag?

Nee, er geldt geen minimaal bestelbedrag.

BETALEN, SPAREN, VERPAKKEN EN BEZORGEN

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen via iDeal.

Wordt mijn bestelling gekoeld of gevroren verpakt?

Producten die niet gekoeld hoeven worden en al verpakt zijn, zoals kruiden, worden ongekoeld en niet vacuüm verpakt. Diepvriesproducten zoals visfriet worden gevroren verpakt. De overige producten worden gekoeld en zoveel mogelijk vacuüm verpakt.

Welke verzendwijzen zijn mogelijk?

Je kunt uw bestelling afhalen in een van onze vestigingen of thuis laten bezorgen. In je winkelmand kun je aangeven waar je je bestelling wilt afhalen en op welke dag en tijd wij je bestelling mogen bezorgen. Kies je voor bezorgen, dan wordt je bestelling bezorgd door Logique.

Wat is het IBAN en BTW-nummer van Bal Vismeesters?

IBAN: NL92RABO 0143175637 ten name van Bal Vismeesters VOF.
BTW: 853.353.906.B.01

Bezorgen jullie overal?

Wij bezorgen in heel Nederland. Zelfs daarbuiten als je dat wilt. Neem in dat geval contact met ons op!

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent, proberen wij je bestelling te bezorgen bij je naaste buren. Lukt dat niet? Dan proberen wij contact met je op te nemen. Kunnen wij je niet bereiken? Dan proberen wij je bestelling de volgende dag te bezorgen.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten voor particulieren zijn € 2,00 per bezorging in het bezorgingsgebied en € 8,95 buiten het bezorgingsgebied.

Kan ik meedoen aan het spaarprogramma als ik in de webshop bestel?

Ja dat kan. Als je nog niet meedoet aan ons spaarprogramma kun je je hier aanmelden. Ook als je al wel meedoet, kun je punten sparen met online bestellingen. De punten worden door onze medewerkers op jouw naam bijgeschreven en bij eerder gespaarde punten opgeteld. Je hoeft daar verder niets voor te doen.
Lees hier meer over ons spaarprogramma.

Kan ik online mijn punten inwisselen voor gratis producten?

Ja, dat kan. Ga naar de pagina met informatie over on spaarprogramma, lees de instructies onder het kopje ‘Punten inwisselen’ en klik op de button onderaan de pagina.

BETALEN, SPAREN, VERPAKKEN EN BEZORGEN

Wat moet ik doen als ik ontevreden ben over mijn bestelling?

Als jouw bestelling niet goed afgehandeld of het product bedorven lijkt, ga dan zo snel mogelijk terug naar ons verkooppunt als dat mogelijk is. Lukt dat niet? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op via 0548 750349! Een klacht over onze service ontvangen we graag per e-mail. Je kunt je klacht melden via info@balvismeesters.nl. 

We stellen het erg op prijs als je je ongenoegen niet via sociale media kanalen uit maar ons eerst in staat stelt om je klacht naar tevredenheid op te lossen.

Kan ik bij alle vestigingen gratis parkeren?

Ja, je kunt bij elke vestiging gratis parkeren. Bij de vestiging in Nijverdal kun je gebruik maken van de parkeerplaatsen op het Marktplein

Hoe gaat Bal Vismeesters om met persoonlijke gegevens?

Waarom wij welke gegevens gebruiken en hoe wij daar mee omgaan, hebben we beschreven in ons Privacyreglement.

Kan ik producten ruilen of retourneren?

Je kunt alleen producten die onder het herroepingsrecht vallen (zie onze algemene voorwaarden of de vraag onder het kopje ‘Bestellen’) ruilen voor andere producten. Producten die niet voor jou bedoeld zijn of volgens jou bedorven zijn, ontvangen we graag retour zodat we kunnen zien wat er mis is. Wil je producten ruilen of terugsturen? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op. Wij overleggen met je of, hoe en voor welke alternatieven deze producten geruild kunnen worden.

Is de webshop altijd geopend?

De webshop is alleen op zondag gesloten. Je kunt dan wel producten bekijken, maar niet kopen.